Competent

Produktlansering (Lexus)

En regional produktlansering. Av en global produkt. På ett väldigt trevligt sätt och med en synnerligen trevlig inramning. Där Tentipi var en av delarna.

När man skulle introducera Lexus UX250H i Jönköpingskrokarna valde Lexus Jönköping att göra det mitt i äppleodlingarna hos Rudenstams Bär & Frukt. Att för vår del – som tältuthyrare – få vara med och göra event i den miljö som Äppledalen erbjuder är förstås nåt speciellt men eftersom produkterna själva är nåt alldeles extra kan vi även vara med och lyfta miljön även inne i en trist mässhall,  på en nyetablerad byggarbetsplats, ute i skogen eller en grågrå stadsmiljö. Men just det………….. behövs ju inte i Äppledalen. 

Lexus Jönköping gillar det här med regionalt & lokalt även om man jobbar med ett internationellt varumärke så under kvällen serverades förstås närodlad/närproducerad mat & dryck, det var vildsvinskebab, äpplemust och en massa annat gott. I ”korsningen” – mitt i odlingarna – där man hade eventet möts fyra äppelfält, det är Gravenstein, Signe Tillisch, Aroma och Ingrid Marie.

Den sprillans nya Lexusmodellen med sitt ”cover” fick en alldeles egen plats under en Nimbus 16 – Tentipis minsta eventtält – där fick den stå och vila medan det serverades mat från/under Nimbus nummer två. När det var dags för samling & mingel för nära 100 personer samlades man under/i en Stratus 72 för att lyssna på presentationen av nytillskottet i Lexussortimentet.